FAQ – Veelgestelde Vragen
Wat zijn de in- en uitchecktijden bij mijn accommodatie?
Bij de meeste accommodaties kunt u inchecken vanaf 16.00u. Bij het uitchecken dient u de accommodatie tussen 10:00 en 12:00 uur te verlaten volgens internationale regels. Per hotel kunnen de exacte in- en uitchecktijden verschillen. In Mekka en Madinah kunt u meestal inchecken na 18.00 uur.
Mijn vlucht zal vroeg landen, kan ik al eerder inchecken in mijn kamer?
Volgens internationale regels geldt er een inchecktijd van ca. 16.00u. Sommige accommodaties kunnen hiervan afwijken. Wanneer u bent gearriveerd bij je accommodatie dient u zich altijd te melden bij de receptie van uw hotel en of u wellicht eerder kunt inchecken. Dit is echter altijd afhankelijk van beschikbaarheid en hierop hebben wij helaas geen invloed.
Mijn vlucht is in de avond, maar ik moet al vroeg uitchecken. Waar kan ik mijn bagage laten?
Vaak is er op bestemming de mogelijkheid om (eventueel tegen een vergoeding) uw bagage in een aparte ruimte in het hotel achter te laten. Dit is een extra service die ter plaatse wordt geleverd. Hiervan gebruik maken is altijd op eigen risico. NurSafa Tours Hajj & Umrah heeft geen enkele invloed op de prijs en de kwaliteit van deze service en eventuele klachten of problemen hiermee kunnen daarom niet door NurSafa Tours Hajj & Umrah in behandeling worden genomen.
Ik ben iets verloren of vergeten op bestemming, wat nu?
Indien u iets bent verloren of vergeten op uw bestemming adviseren wij u om rechtstreeks contact op te nemen met de accommodatie. Helaas beschikken wij niet over de middelen om uw achtergebleven eigendommen bij u terug te bezorgen. Eventuele kosten die berekend worden voor het retourneren van uw eigendommen zijn voor eigen rekening. NurSafa Tours Hajj & Umrah is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of schade van uw eigendommen.
Ik ben niet tevreden over NurSafa Tours Hajj & Umrah en wil dit melden?
Bent u ondanks onze inzet ontevreden over NurSafa Tours Hajj & Umrah dan kunt u dit aan ons melden. Wij hebben klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en streven er dan ook naar om te proberen problemen naar alle redelijkheid op te lossen.
Hoe kan ik assistentie aanvragen voor op de luchthaven?
Indien u assistentie nodig hebt op de luchthaven dient u dit bij voorkeur zo snel mogelijk na boeking door te geven aan NurSafa Tours Hajj & Umrah. Wij zullen de luchtvaarmaatschappij op de hoogte brengen.
Mag ik een rolstoel of rollator meenemen en moet ik dit vooraf melden?
Uiteraard is het mogelijk een rolstoel of rollator mee te nemen, u dient dit echter wel voorafgaand aan uw vertrek door te geven aan NurSafa Tours Hajj & Umrah. Wij zullen de luchtvaarmaatschappij op de hoogte brengen.
Ik gebruik medicijnen, dien ik dit door te geven?
U dient een medische verklaring in het Engels aan te vragen bij uw huisarts of apotheek, ook bekend als een medicijnpaspoort. Deze kunt u tonen mocht dit noodzakelijk zijn op de luchthaven of wanneer uw medicijnen zoekraken, dit geldt voor alle medicijnen. Indien u door uw medicijnen afwijkende bagage heeft, dient u dit vooraf aan NurSafa Tours Hajj & Umrah door te geven.
Voor medicijnen die onder de Opiumwet vallen (opiaten) moet u een Schengenverklaring meenemen naar het buitenland als u naar een Schengenland afreist. Voor landen buiten het Schengengebied hebt u een medische verklaring nodig. Voorbeelden van medicijnen die onder de Opiumwet vallen zijn: sterke pijnstillers, slaap- en kalmeringsmiddelen zoals valium of Seresta, ADHD-medicatie zoals Ritalin of Concerta of medicinale cannabis. U riskeert strenge straffen als je de regels overtreedt.
Mag ik mijn slaapapneu-apparaat meenemen in het vliegtuig?
Bij de meeste vliegmaatschappijen is het toegestaan een slaapapneu-apparaat mee te nemen aan boord. Wel dient u hier altijd melding van te maken voorafgaand aan uw reis en dien t u ons de afmetingen, het gewicht en merk door te geven. Daarnaast dient u in het bezit te zijn van een medische verklaring in het Engels.
Mag ik reizen met een lichaamsdeel in gipsverband?
Indien u reist met een lichaamsdeel in gipsverband, dient er een medische verklaring, ondertekend door (onafhankelijke) arts, overlegd te worden bij de check-in waarin staat dat de passagier fit genoeg is om te vliegen. Het gips moet voldoen aan bepaalde voorwaarden, overleg dit met uw arts.
Hoe kan ik online inchecken?
Online inchecken is eenvoudig en kan bij de meeste vliegmaatschappijen.
U hebt hiervoor uw reserveringsnummer of ticketnummer nodig. Dit nummer hebt u van ons ontvangen en is terug te vinden op de reispapieren die u circa 7 dagen voor vertrek van ons ontvangt.
Met dit nummer kunt u vaak ook een stoelreservering maken of extra’s als bagage bijboeken.
Kan ik ook inchecken op het vliegveld?
Bij de meeste vliegmaatschappijen kunt u zowel online inchecken als bij de incheckbalie op het vliegveld zelf. Let wel op dat het bij sommige vliegmaatschappijen verplicht is om online in te checken. Indien dit het geval is staat dit vermeld in de informatie van uw boeking.
Indien u op het vliegveld zelf wilt inchecken kunt u de volgende inchecktijden aanhouden (tenzij anders vermeld op de reisdocumenten):
- Europese bestemmingen 2 uur van tevoren;
- Bestemmingen buiten Europa 3 uur van tevoren.
Tijdens drukke periodes, zoals de december-, mei- en zomervakantie is het raadzaam om nog eerder aanwezig te zijn. Houdt ook altijd rekening met extra reistijd naar de luchthaven van vertrek als gevolg van eventuele files of vertragingen in het openbaar vervoer.
Kan ik online een stoel reserveren?
Bij de meeste vliegmaatschappijen is het mogelijk om een stoelreservering te maken (meestal tegen betaling). Let op: Dit is echter niet mogelijk bij een groepsboeking!
U kunt een stoel reserveren via de website van de vliegmaatschappij met uw reserveringsnummer of ticketnummer. Stoelreserveringen die medisch noodzakelijk zijn, dient u aan ons te melden.
Gelden er kortingen voor baby’s en kinderen?
Bij veel vliegmaatschappijen gelden de tariefgroepen baby’s (tot 2 jaar), kinderen (van 2 tot 12 jaar) en volwassenen (vanaf 12 jaar). Bij de boeking van een los vliegticket rekent NurSafa Tours Hajj & Umrah voor baby’s een bedrag van € 100,- en bij pakketreizen een bedrag van € 250,-.
Tot welke leeftijd is een kind nog een baby?
De meeste vliegmaatschappijen rekenen een kind als baby als de leeftijd op het moment van aanvang van de reis, dus niet het moment van de boeking, de 24 maanden niet heeft bereikt. Boekt u een vliegreis met een baby, dan heeft uw baby in het vliegtuig geen recht op een eigen stoel.
Krijgt mijn baby een eigen stoel in het vliegtuig?
Vaak wordt verwacht dat uw baby tijdens de vlucht op schoot zit. Hiervoor krijgt u een aparte gordel die u over uw eigen gordel draagt. Bij de meeste vliegtuigmaatschappijen mag één volwassene met maximaal twee baby’s vliegen. Eén kindje zit bij u op schoot, voor de ander reserveert u een stoel.
Mag ik babyvoeding meenemen als handbagage?
Er mag 100ml gekookt water (in een thermosfles) mee in uw handbagage. Soms is dat meer: vliegtuigmaatschappijen maken vaak een uitzondering voor ouders die met baby vliegen. Het verschilt per vliegveld of maatschappij hoe streng er wordt gecontroleerd. Ook fruithapjes of andere potjes babyvoeding mogen mee met vliegen. Tijdens de controle bij de douane kan het zijn dat u de potjes moet openmaken.
Ik reis alleen met mijn kind, dien ik een ouderverklaring te laten ondertekenen?
Het bijschrijven van kinderen in het paspoort van een van de twee ouders mag niet meer. Een eigen paspoort of identiteitskaart voor uw baby is dus verplicht wanneer u naar het buitenland vliegt.
Vaders en moeders, met een andere achternaam dan hun kinderen, hebben soms problemen bij de persoonscontrole op een luchthaven als zij alleen met hun kind reizen. Bij een reis binnen het Schengengebied (de meeste Europese landen) is geen persoonscontrole, maar naar of vanuit een land buiten dit gebied wel. De Koninklijke Marechaussee moet dan bij minderjarigen nagaan of de begeleidende volwassene het ouderlijk gezag heeft. Dit speelt vooral als een kind met slechts 1 volwassene reist en er ernstige redenen zijn om te kijken of er geen sprake is van het onwettig onttrekken aan het ouderlijk gezag.
Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met uw gemeente of de Koninklijke Marechaussee
Als uw kind een andere achternaam heeft, dan kunt u een ouderverklaring downloaden en laten tekenen door de andere ouder.
Mag ik bagage meenemen voor mijn baby?
Voor baby’s zonder eigen stoel mag u meestal geen ruim- en handbagage meenemen. Dit kan per vliegmaatschappij verschillen. U kunt het beste contact op nemen met de vliegmaatschappij voor de exacte regels, omdat deze per vliegmaatschappij kunnen verschillen.
Mag ik vliegen als ik zwanger ben?
Dit ligt eraan hoeveel weken u zwanger bent. Voor alle vliegmaatschappijen geldt dat u niet meer aan boord mag als u langer dan 36 weken zwanger bent. Bent u korter dan 36 weken zwanger, neem dan contact op met NurSafa Tours Hajj & Umrah zodat wij bij de betreffende vliegmaatschappij kunnen navragen welke regels zij hanteren.
Moet ik mijn vlucht herbevestigen?
Indien u een pakketreis (vlucht, transfer en accommodatie) bij NurSafa Tours Hajj & Umrah hebt geboekt, dan houdt dit in dat er reisleiding ter plaatse aanwezig is. De reisleider zorgt voor de nodige begeleiding tijdens uw verblijf en zorgt er ook voor dat u niet zelf uw vlucht hoeft te herbevestigen. Dit wordt voor u gedaan. Let op: Indien u een individuele (pakket)reis boekt, is er géén reisleiding ter plaatse aanwezig. In geval van nood kunt u contact opnemen met NurSafa Tours Hajj & Umrah.
Wanneer u alleen een vliegticket boekt, dient u in sommige gevallen de vlucht te herbevestigen. Indien dit van toepassing is wordt u hierover geïnformeerd door NurSafa Tours Hajj & Umrah.
Wat moet ik doen als mijn vlucht vertraagd is?
Wanneer uw vlucht is vertraagd dient u de tickets en alle documenten en betaalwijzen van bijvoorbeeld maaltijden en hotelovernachtingen te bewaren. Bij terugkomst kunt u een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij. NurSafa Tours Hajj & Umrah is niet aansprakelijk voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan, noch voor de gevolgen hiervan met betrekking tot gemiste tijd op de bestemming.
Wat als ik mijn overstap mis doordat mijn vorige vlucht vertraagd is?
Als u twee vluchten hebt geboekt met twee verschillende luchtvaartmaatschappijen en u mist uw overstap omdat uw vorige vlucht vertraagd is, krijgt u geen compensatie. Het is daarom altijd aan te raden om vluchten te boeken met dezelfde luchtvaartmaatschappij, ook al kan dit in de eerste instantie duurder uitpakken. NurSafa Tours Hajj & Umrah is niet aansprakelijk voor de eventuele extra kosten die als gevolg hiervan ontstaan, noch voor de gevolgen hiervan met betrekking tot gemiste tijd op de bestemming.
Moet ik vaccinaties nemen voor mijn bestemming?
Om na te gaan welke vaccinaties nodig zijn voor uw vakantiebestemming, kunt u het beste contact opnemen met uw huisarts, de plaatselijke GGD of het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigers. Zij beschikken over de juiste informatie om u verder te helpen.
De regering van Saoedi Arabië stelt de vaccinatie tegen meningokokken (de veroorzaker van hersenvliesontsteking) verplicht voor alle reizigers naar Mekka. Voor de Umrah en Hadj is het meningokokken ACWY vaccin verplicht.
Voor de visumaanvraag moet een vaccinatiebewijs getoond worden waaruit blijkt dat het vaccin niet langer dan 5 jaar en niet korter dan 10 dagen voor aankomst in Saoedi-Arabië gegeven is.
Wanneer worden de vluchttijden bekend gemaakt?
De vluchttijden worden circa 7 dagen voor vertrek bekend gemaakt. Alle gepubliceerde vluchttijden zijn te allen tijde onder voorbehoud van wijzigingen.
Met welke vliegmaatschappij vlieg ik?
NurSafa Tours Hajj & Umrah werkt met verschillende gerenommeerde vliegmaatschappijen. Afhankelijk van het pakket of de wensen van onze klanten wordt er een vliegmaatschappij gekozen. In de reispapieren zal de vliegmaatschappij tevens bekend worden gemaakt.
Zijn er tijdens de vlucht drankjes en maaltijden inbegrepen?
Bij de meeste vluchten zijn maaltijden inbegrepen. Dit wordt ook vooraf aangegeven bij de boeking.
Is ruimbagage inbegrepen bij mijn reis?
Bij de meeste vliegmaatschappijen is er ruimbagage inbegrepen. Gezien het gewicht en aantal stuks bagage kan verschillen tussen de vliegmaatschappijen en de geboekte route, wordt bij de boeking duidelijk aangegeven hoeveel bagage er mag worden meegenomen.
Hoeveel handbagage mag ik meenemen?
Elke vliegmaatschappij hanteert een eigen maximum gewicht voor het meenemen van handbagage.
Over het algemeen mag handbagage maximaal 8 kg wegen en moet deze voldoen aan de volgende afmetingen 55 x 25 x 35 cm (l x b x h).
Wat zijn de regels m.b.t. vloeistoffen in de handbagage?
Vanwege verscherpte veiligheidsmaatregelen mogen alleen nog maar vloeistoffen in kleine hoeveelheden door de veiligheidscontrole worden meegenomen.
Per verpakking mag dit tot maximaal 100 ml capaciteit zijn, verpakt in een transparante, hersluitbare verpakking met de voorwaarde dat er per passagier maximaal 1 liter mag worden vervoerd.
Voorbeelden van vloeistoffen: parfum, schuim, deodorant, gel, shampoo en dranken.
Wanneer is een boeking rechtsgeldig?
Een boeking is rechtsgeldig als u het aanbod en de voorwaarden van NurSafa Tours Hajj & Umrah heeft geaccepteerd. Er is dan sprake van een reisovereenkomst. U kunt de boeking rechtstreeks aanvaarden of door bemiddeling van een reisbureau c.q. boekingskantoor. U ontvangt zo snel mogelijk na de reisovereenkomst een schriftelijke of online bevestiging, in geval u de boeking via het internet heeft gemaakt. Een online boeking is rechtsgeldig en van kracht als NurSafa Tours Hajj & Umrah uw reservering heeft bevestigd.
U krijgt een andere accommodatie dan afgesproken toegewezen. In welke gevallen is er sprake van een gelijkwaardig alternatief?
Er zijn objectieve criteria bij de beoordeling van een gelijkwaardige, alternatieve locatie. De vervangende accommodatie moet een zo gelijk mogelijke situering hebben op de plaats van bestemming, eenzelfde aard en klasse hebben en overeenkomstige faciliteiten bieden. Bij de gelijkwaardigheid van de verblijfsaccommodatie wordt tevens rekening gehouden met de samenstelling van uw reisgezelschap, de bij de reisorganisatie bekende en schriftelijk bekrachtigde speciale eigenschappen van de reizigers én de verlangde (en door de reisoperator bevestigde) toevoegingen of afwijkingen van het reisprogramma.
Ben ik verplicht om de aangeboden alternatieve accommodatie te accepteren, in geval NurSafa Tours Hajj & Umrah eenzijdig de overeenkomst heeft veranderd?
Nee, u mag de alternatieve aanbieding van de reisoperator met opgaaf van redenen weigeren. De reisovereenkomst wordt bij een belangrijke en fundamentele wijziging ontbonden en de reissom wordt teruggestort. Bij overmacht is NurSafa Tours Hajj & Umrah niet aansprakelijk voor de gevolgschade die u hierdoor lijdt. Meerkosten voor de alternatieve locatie of extra reiskosten zijn voor eigen rekening.
De reisorganisatie beroept zich op overmacht bij toewijzing van een alternatieve accommodatie. Moet ik dat accepteren?
Nee, u hoeft de alternatieve accommodatie niet te accepteren. Na opgaaf van uw redenen wordt in overleg met u bij een essentiële wijziging de reisovereenkomst ontbonden en de reissom teruggestort. Als u wel akkoord gaat met het alternatief, is NurSafa Tours Hajj & Umrah bij een overmachtssituatie niet aansprakelijk voor gevolgschade als meerkosten voor de andere accommodatie, vervoer en transport. Deze zijn voor eigen rekening.
Mijn bagage komt beschadigd, vertraagd of niet aan op mijn bestemming. Wat moet ik doen?
Meld dit direct bij de betreffende vliegtuigmaatschappij en vul op de luchthaven een schadeformulier (Property Irregularity Report) in. Bij beschadigde bagage dient u binnen 7 dagen na ontvangst een claim in te dienen bij de verantwoordelijke luchtvaartmaatschappij. Volgens de algemene vervoersvoorwaarden van de IATA moet u binnen 21 dagen na uiteindelijke ontvangst van de vertraagde of zoekgeraakte bagage een schriftelijke klacht indienen bij de verantwoordelijke luchtvaartmaatschappij. Wordt er niet of slechts gedeeltelijk uitgekeerd? Dan kunt u de schade melden en indienen bij uw eigen verzekeraar.
Als uw vlucht deel uitmaakt van een bij NurSafa Tours Hajj & Umrah geboekte pakketreis, is de reisorganisator verantwoordelijk voor een juiste uitvoering van de complete reis en daarmee ook voor de afhandeling van de bagage. Meld de beschadiging of vermissing van uw bagage ook bij de reisleiding op locatie. U kunt een klacht indienen als uw bagage niet snel wordt gevonden en u hierdoor in de problemen komt.
Er is sprake van bouwoverlast in mijn verblijfsaccommodatie of in de nabije omgeving. Wat kan ik hiertegen doen?
Bij aanmerkelijke overlast door bouwactiviteiten in uw accommodatie, dient NurSafa Tours Hajj & Umrah u een alternatief verblijf of een vergoeding aan te bieden. Is er geen gelijkwaardige accommodatie beschikbaar of wordt u het niet eens over de aangeboden vergoeding? De reisorganisator kan de reisovereenkomst dan opzeggen en de reissom terugstorten. Aantoonbare schade kan worden geclaimd.
U kunt ook overlast ervaren van bouwwerkzaamheden in de nabije omgeving. NurSafa Tours Hajj & Umrah is hiervoor niet aansprakelijk, mits de reisorganisatie hier van tevoren op de hoogte was of kon zijn. Er is een informatieplicht. Hoe groter de bouwactiviteiten, hoe zwaarder deze informatieplicht weegt en hoe meer het voor de hand ligt dat u als reiziger voor een andere accommodatie had gekozen of de reis tijdig had geannuleerd.
U heeft uw paspoort ingeleverd voor een visumaanvraag? Is een kopie van uw paspoort dan geldig als identiteitsbewijs?
Nee, een fotokopie is wettelijk gezien geen rechtsgeldig document. Als u bij tijdelijke inlevering van uw paspoort voor een visumaanvraag zeker wilt zijn van een geldig identiteitsbewijs, dient u naast uw paspoort ook een ID-kaart of rijbewijs te hebben. Sinds 2005 is iedereen vanaf 14 jaar verplicht om een identiteitsbewijs te tonen als daar in specifieke situaties naar wordt gevraagd.
De reis kan niet doorgaan vanwege het ontbreken van een geldig reisdocument. Wie is verantwoordelijk en aansprakelijk?
U bent zelf verantwoordelijk voor de geldigheid van uw reisdocumenten, ook bij tussentijdse wijzigingen. NurSafa Tours Hajj & Umrah verstrekt tijdens de boekingsprocedure algemene informatie over paspoorten, visa, gezondheidsaspecten en andere zaken.
Wat te doen als ik 10 dagen voor vertrek de papieren van mijn pakketreis nog niet heb?
Neem contact op met reisorganisatie NurSafa Tours Hajj & Umrah. Als u uiterlijk 5 dagen voor vertrek nog altijd geen reisbescheiden in uw bezit hebt, moet u dit meteen bij de reisorganisator melden.
Welke kosten worden bij het annuleren van uw reisovereenkomst in rekening gebracht?
Bij een reisovereenkomst waar de voorwaarden van de landelijke brancheorganisatie op van toepassing zijn, gelden de bij de boeking overeengekomen annuleringsvoorwaarden. De hierin vermelde percentages worden berekend over de reissom, ofwel het bedrag dat NurSafa Tours Hajj & Umrah rekent voor de pakketreis en de bijbehorende kosten. Niet opgenomen zijn de reserveringskosten of administratiekosten, de premie en poliskosten voor de reis- en annuleringsverzekering en de bijdrage aan het Calamiteitenfonds. Bij annulering van de reis betaalt u de annuleringskosten (naar percentage van de reissom), eventueel nog verschuldigde reserveringskosten en de premie en poliskosten van de ingegane annuleringsverzekering.
Is het mogelijk om mijn boeking na bevestiging kosteloos te annuleren?
Nee. Als u het aanbod van NurSafa Tours Hajj & Umrah aanvaardt, is de reisovereenkomst definitief. Dit wordt vastgelegd in de boekingsbevestiging, ook als u de boeking telefonisch of via internet heeft gedaan. Er geldt geen bedenktijd, zoals bij de Wet koop op afstand het geval is. Aan een annulering ná boeking zijn dus annuleringskosten verbonden.
Ik durf niet meer naar mijn bestemming te reizen. Mag ik kosteloos annuleren?
Nee. Angst geldt niet als legitieme reden voor een kosteloze annulering. Bij annulering dient u annuleringskosten te betalen.
Wanneer mag ik kosteloos annuleren?
U kunt vanaf 60 dagen voor vertrek kosteloos annuleren of uw reis omboeken als u reist naar een gebied, waarvoor volgens het Calamiteitenfonds een dekkingsbeperking of uitkeringsvatbare situatie geldt. NurSafa Tours Hajj & Umrah kan besluiten om de reisovereenkomst op te zeggen als er sprake is van een situatie waarbij de reisinvulling niet volgens de boekingsafspraken kan worden uitgevoerd en de verwachtingen niet kunnen worden waargemaakt. Deze kosteloze annulering is een aanbod van de reisorganisator als er geen overeenstemming kan worden bereikt over aanpassing van de reisovereenkomst.
.Het vervoer naar mijn reisbestemming loopt vertraging op. Mag ik mijn (pakket)reis gratis annuleren?
Nee, mits het vervoer naar uw vakantiebestemming binnen een redelijke termijn alsnog wordt uitgevoerd. NurSafa Tours Hajj & Umrah stelt de redelijke termijn vast.
Is het toegestaan dat NurSafa Tours Hajj & Umrah aanpassingen doorvoert in een geboekte en mogelijk al betaalde reis?
Ja, NurSafa Tours Hajj & Umrah mag bij gewichtige omstandigheden wijzigingen aanbrengen.
Mag NurSafa Tours Hajj & Umrah als reisorganisator voorafgaande aan mijn boeking het gepubliceerde reisaanbod wijzigen?
NurSafa Tours Hajj & Umrah is vrij om – zolang er nog niet geboekt is en er nog geen sprake is van een reisovereenkomst – wijzigingen en correcties aan te brengen. Alleen bij een zogenaamde kennelijke fout is na een boeking herroeping binnen een bepaald tijdsbestek mogelijk.
Wanneer en door wie word ik als reiziger geïnformeerd over gezondheidszaken?
NurSafa Tours Hajj & Umrah verstrekt uiterlijk bij het sluiten van de reisovereenkomst de noodzakelijke informatie over gezondheidszaken, bestemd voor reizigers met de Nederlandse nationaliteit. Dit geldt ook voor de informatie over paspoorten en visa. U kunt voor aanvullende medische informatie terecht bij een medisch deskundige als uw huisarts of het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigers.
Bij het boeken van mijn pakketreis worden gratis diensten aangeboden, die ná de boeking niet kosteloos zijn. Heb ik evengoed recht op deze gratis diensten?
De reisovereenkomst met NurSafa Tours Hajj & Umrah is leidend en bindend. Als hier gratis diensten in staan, mag u ervan uitgaan dat deze ook kosteloos zijn. In overleg met u wordt bepaald welke gevolgen deze wijziging voor uw boeking heeft.
Ik boek een pakketreis van een buitenlandse reisorganisatie bij het Nederlandse reisbureau NurSafa Tours Hajj & Umrah. Wie is verantwoordelijk voor de uitvoering?
NurSafa Tours Hajj & Umrah treedt volgens de wet op alsof het zelf de touroperator is en is volledig verantwoordelijk voor een correcte uitvoering van de reisovereenkomst.
Mijn reis blijkt na boeking bij NurSafa Tours Hajj & Umrah elders goedkoper. Kan ik hierover bij de reisorganisatie reclameren?
Nee. U heeft een definitieve reisovereenkomst op het moment dat u met het aanbod van NurSafa Tours Hajj & Umrah akkoord bent gegaan. U bent aan de afgesproken prijs gebonden. U had zich vooraf over eventuele prijsverschillen kunnen informeren.
Wanneer verstrekt de ambassade de hadj-visa?
Hadj-visa worden in principe 1 tot 2 weken na de ingediende documenten door de ambassade verstrekt.
Kan NurSafa Tours Hajj & Umrah mij een hadj-visum garanderen?
U krijgt van NurSafa Tours Hajj & Umrah gegarandeerd een visum als u alle noodzakelijke documenten vroegtijdig bij ons heeft aangeleverd. Er kan voor uitzonderingsgevallen geen visumgarantie worden afgegeven.
Is een toeristenvisum of uitnodigingsvisum een geldig document voor hadj?
Nee, beide visa zijn onacceptabel voor hajj.
Is het mogelijk om met een verblijfsdocument een hadj-visum te krijgen?
Ja, onder voorwaarde dat dit verblijfsdocument na terugkomst nog een halfjaar geldig is.
Tot welke dag kan ik mij bij NurSafa Tours Hajj & Umrah aanmelden voor de hadj?
In principe tot een maand voor de hadj, maar dit is afhankelijk van de op dat moment nog beschikbare plaatsen bij NurSafa Tours Hajj & Umrah.
Stel, ik kom te overlijden in Saoedi-Arabië. Kan ik van tevoren kenbaar maken in welk land ik wil worden begraven?
Dat is gezien de wetgeving in Saoedi-Arabië niet mogelijk. Als u in Saoedi-Arabië komt te overlijden, wordt u daar ook begraven.
Hoeveel dagen kan ik minimaal en maximaal met hadj of umrah gaan?
Er zijn minimaal 2 dagen nodig voor een rustige verrichting van een umrah. U kunt maximaal voor 30 dagen boeken. Voor een hadj geldt een reis van minimaal 2 en maximaal 4 weken.
Kan NurSafa Tours Hajj & Umrah alleen een hadj of umrah visum zonder pakket voor mij regelen?
Volgens de voorwaarden van het ministerie van Hadj is het voor reisorganisaties niet mogelijk om alleen een visum zonder reispakket te regelen.
Waarom verschillen de prijzen van hadj en umrah met andere reisbureaus?
Reisorganisaties verschillen in kwaliteit, betrouwbaarheid en service en daarmee ook in prijzen. Het reisseizoen en de afstand naar het hotel zijn mede van invloed op de prijs. Hoe dichterbij uw hotel van de Al-Masjid Al-Haram moskee gelegen is, hoe hoger de prijs.